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FancyCarol
97ベルギー&鈴鹿投入タイヤの転がり抵抗
New Tire used in '97SUZUKA & Belgium



国内では鈴鹿ではじめて投入した。幅の広いタイヤである。(ワイドタイヤと 呼んでいる)

This tire is wide. We call this tire 'wide tire'.
台上試験結果 The Result of Bench Test

明らかにワイドタイヤの方が転がり抵抗が小さい。
Evidently the rolling resistance of wide tire is smaller than that of normal tire.
惰行試験結果 Result of test in proving ground.

明らかに転がり抵抗、f25とも低減している。
 空気抵抗は若干悪化している。
Evidently the rolling resistance of wide tire is smaller than that of normal tire.
The resistance at 25km/h is also smaller.

 考察:
 抵抗が低減した原因は、接地面形状がタイヤのワイド化によって横方向に広 がり、走行時のゴムの変形が抑えられることでヒステリシスによるエネルギーロ スが小さくなったからであると考える。
 なお、空気抵抗の悪化は計測時間が異なり、気温が変化したからであると考 えられる。

Observation:
The tread of the tire is transversely extended due to the use of wide tire.
So the strain of runnning tire may be smaller. Then the energy loss by hysterisis in tire rubber may be smaller.